SES Amazon jest świetnym narzędziem do wysyłki mailingowej w cateringu dietetycznym. Obsługuje dużą ilość maili, do tego przez pierwsze 12 miesięcy konto jest bezpłatne.
KROK 1. Zakładamy konto
Można to zrobić poprzez ten link ->
https://portal.aws.amazon.com/billing/signup#/start/email.1.1. Podajemy mail, którego używamy na co dzień i do którego mamy dostęp (do weryfikacji) oraz nazwę cateringu:Na maila dostaniemy wiadomość z kodem weryfikacyjnym - musimy go wprowadzić do Amazon, następnie musimy wprowadzić hasło którego będziemy używać.
1.2. Następnie wprowadzamy dane naszej firmy:
1.3. Dodamy informacje rozliczeniowe:Jest szansa, że Amazon ściągnie 1$ w celu weryfikacji.
1.4. Potwierdzamy nasze konto poprzez SMS na numer telefonu:
1.5. Po potwierdzeniu SMS wybieramy pakiet, który chcemy mieć.
Pakiet Basic jest wystarczający dla komunikacji z supportem. Pakiet zawsze można zmienić na lepszy.
Jest to ostatni krok zakładania konta. Po zakończeniu zobaczymy przycisk
"Go to the AWS Management Console" - klikamy w niego aby przejść do logowania na nasze konto.
KROK 2. Dodajemy mailer do wysyłki
2.1. W prawym górnym rogu sprawdzamy rozmieszczenie serwera - polecamy Frankfurt.
2.2. W wyszukiwarkę wpisujemy "ses" i wybieramy Amazon Simple Email Service:
2.3. Wybieramy Create identity
2.4. Wybieramy "Email address" i wprowadzamy nasz mail, którego używamy.
2.5. Po stworzeniu identity dostaniemy wiadomość na wprowadzonego przez nas maila - należy go potwierdzić.
2.6. Aby stworzyć dane do integracji - wybieramy SMTP settings z menu po lewej stronie i klikamy Create SMTP credentials:
2.7. Wprowadzamy mail, którego użyliśmy i klikamy Create user na dole strony:
Generujemy dane, które wprowadzimy na panelu administratora.
KROK 3. Integrujemy Amazon & Caterings
3.1. Dane utworzone na Amazonie (nazwa użytkownika i hasło) kopiujemy i wprowadzamy do panelu administratora -> Konfiguruj markę -> Mailing i SMS i zapisujemy:
Host: email-smtp.eu-central-1.amazonaws.com
3.2. Do szybkiego sprawdzenia czy mailer działa posłuży nam Przypomnienie hasła na panelu klienta.Aby to zrobić wchodzimy na nasz panel klienta w "Zaloguj się" i wybieramy "Nie pamiętasz hasła?"
Wprowadzamy mail, na którym chcemy sprawdzić działanie mailera i klikamy Zresetuj hasło.
Jeśli dostaniemy mail - wysyłka działa.Jeśli konto z takim hasłem nie istnieje w systemie - możemy w ten sam sposób sprawdzić działanie tworząc konto w systemie - wówczas dostaniemy mail informujący o stworzeniu konta.
UWAGA: jeśli wydaje się, że mailer powinien działać, a nie działa - należy sprawdzić czy mamy włączone odpowiednie maile w zakładce Konfiguruj markę -> Powiadomienia mailowe.
KROK 4. Większy limit maili
Pierwotnie po stworzeniu konta i przejściu poprzednich kroków limit dla konta to 200 maili/24h.
4.1 Aby ubiegać się o większy limit wysyłanych maili należy wejść na Account dashboard i wybrać Request production access.
4.2. Wypełniamy wniosek o większy limit na koncie.Wybieramy opcję
Transactional (jeśli wysyłamy większość maili powiązanych z zamówieniami) i wprowadzamy stronę cateringu. Dodajemy opis z języku angielskim, w którym dokładnie opisujemy czym się zajmujemy, jakie maile wysyłamy klientom i jaką rolę maile odgrywają dla naszej marki.
Po zakończeniu klikamy
Submit request na dole strony.
4.3. Przez kolejne godziny/dni kontrolujemy maile od Amazon, ponieważ jest szansa, że poproszą o więcej szczegółów odnośnie Państwa działalności.