Jak skonfigurować mailera Amazon dla swojej marki?

Jak skonfigurować mailera Amazon dla swojej marki?

SES Amazon jest świetnym narzędziem do wysyłki mailingowej w cateringu dietetycznym. Obsługuje dużą ilość maili, do tego przez pierwsze 12 miesięcy konto jest bezpłatne.

KROK 1. Zakładamy konto

Można to zrobić poprzez ten link -> https://portal.aws.amazon.com/billing/signup#/start/email.

1.1. Podajemy mail, którego używamy na co dzień i do którego mamy dostęp (do weryfikacji) oraz nazwę cateringu:

Na maila dostaniemy wiadomość z kodem weryfikacyjnym - musimy go wprowadzić do Amazon, następnie musimy wprowadzić hasło którego będziemy używać.

1.2. Następnie wprowadzamy dane naszej firmy:


1.3. Dodamy informacje rozliczeniowe:

Jest szansa, że Amazon ściągnie 1$ w celu weryfikacji.

1.4. Potwierdzamy nasze konto poprzez SMS na numer telefonu:


1.5. Po potwierdzeniu SMS wybieramy pakiet, który chcemy mieć.
Pakiet Basic jest wystarczający dla komunikacji z supportem. Pakiet zawsze można zmienić na lepszy.


Jest to ostatni krok zakładania konta. Po zakończeniu zobaczymy przycisk "Go to the AWS Management Console" - klikamy w niego aby przejść do logowania na nasze konto.

KROK 2. Dodajemy mailer do wysyłki

2.1. W prawym górnym rogu sprawdzamy rozmieszczenie serwera - polecamy Frankfurt.

2.2. W wyszukiwarkę wpisujemy "ses" i wybieramy Amazon Simple Email Service:


2.3. Wybieramy Create identity


2.4. Wybieramy "Email address" i wprowadzamy nasz mail, którego używamy.



2.5. Po stworzeniu identity dostaniemy wiadomość na wprowadzonego przez nas maila - należy go potwierdzić.

2.6. Aby stworzyć dane do integracji - wybieramy  SMTP settings z menu po lewej stronie i klikamy Create SMTP credentials:


2.7. Wprowadzamy mail, którego użyliśmy i klikamy Create user na dole strony:
Generujemy dane, które wprowadzimy na panelu administratora.


KROK 3. Integrujemy Amazon & Caterings

3.1. Dane utworzone na Amazonie  (nazwa użytkownika i hasło) kopiujemy i wprowadzamy do panelu administratora -> Konfiguruj markę -> Mailing i SMS i zapisujemy:


Host: 
email-smtp.eu-central-1.amazonaws.com

3.2. Do szybkiego sprawdzenia czy mailer działa posłuży nam Przypomnienie hasła na panelu klienta.
Aby to zrobić wchodzimy na nasz panel klienta w "Zaloguj się" i wybieramy "Nie pamiętasz hasła?"


Wprowadzamy mail, na którym chcemy sprawdzić działanie mailera i klikamy Zresetuj hasło. Jeśli dostaniemy mail - wysyłka działa.
Jeśli konto z takim hasłem nie istnieje w systemie - możemy w ten sam sposób sprawdzić działanie tworząc konto w systemie - wówczas dostaniemy mail informujący o stworzeniu konta.

UWAGA: jeśli wydaje się, że mailer powinien działać, a nie działa - należy sprawdzić czy mamy włączone odpowiednie maile w zakładce Konfiguruj markę -> Powiadomienia mailowe.

KROK 4. Większy limit maili

Pierwotnie po stworzeniu konta i przejściu poprzednich kroków limit dla konta to 200 maili/24h.

4.1 Aby ubiegać się o większy limit wysyłanych maili należy wejść na Account dashboard i wybrać Request production access.


4.2. Wypełniamy wniosek o większy limit na koncie.
Wybieramy opcję Transactional (jeśli wysyłamy większość maili powiązanych z zamówieniami) i wprowadzamy stronę cateringu. Dodajemy opis z języku angielskim, w którym dokładnie opisujemy czym się zajmujemy, jakie maile wysyłamy klientom i jaką rolę maile odgrywają dla naszej marki.
Po zakończeniu klikamy Submit request na dole strony.

4.3. Przez kolejne godziny/dni kontrolujemy maile od Amazon, ponieważ jest szansa, że poproszą o więcej szczegółów odnośnie Państwa działalności.

    • Related Articles

    • Tagi dla produkcji

      Umożliwiają przypisanie dodatkowych oznaczeń do przepisów i dań dla informacji pracowników produkcji.
    • Jak dezaktywować dietę? Kiedy dieta jest aktywna dla klientów?

      x
    • Jak działa rabat za wspólną dostawę?

      Rabat wspólnej dostawy - zasada działania Rabat ten ma zachęcać klientów do zamawiania większej liczby diet na ten sam dzień i adres. W przypadku zamówienia kilku diet na tę samą datę i ten sam adres klient otrzyma rabat adekwatny do liczby ...
    • Jak prawidłowo ustawić kopiowanie menu?

      Menu kopiuje się z marki na markę na podstawie kodów diet, wariantów i typów posiłków. Skrócone kody diet i wariantów ustalamy w Ofercie firmy -> Diety/Warianty/Typy posiłku: System sprawdza i łączy diety/warianty/typy posiłku pomiędzy markami z ...
    • Jak podłączyć i konfigurować PayNow?

      Aby poprawnie podłączyć PayNow do systemu Caterings należy: 1.Wejść na panel mBanku -> PayNow, po czym wejść w 'ustawienia' i 'zębatkę' 2.Następnie należy przejść do 'Sklepy i Punkty Płatności' i dodać nowy 'Sklep' 3.Przy 'Domena sklepu' należy ...