Klienci

Klienci

Podstrona 'Klienci' przedstawia informacje o wszystkich klientach, którzy stworzyli konto w systemie. Z poziomu podstrony można zarządzać danymi klientów, na przykład:  dodawać je, usuwać, edytować, importować czy eksportować.

Widok podstawowy:



Na samej górze znajdują się opcje, dzięki którym można przejść do kolejnej strony na liście klientów oraz zmienić ilość wyświetlanych wyników


Następnie widzimy tabelkę, w której zawarte są dane klientów, od lewej:

  1. ID - unikalny numer przypisany klientowi.
  2. Data utworzenia - kiedy zostało utworzone konto klienta.
  3. Aktywne diety - czy klient posiada aktywną dietę.
  4. Imię i nazwisko.
  5. Kod polecający - automatycznie wygenerowany kod, który inny klient może użyć, otrzymując rabat na pierwsze zamówienie. (Każdy klient ma dostęp do swojego kodu rabatowego z poziomu Panelu Klienta).
  6. Płeć, Telefon, oraz adres E Mail klienta.
  7. Zgoda na wiadomości - czy klient wyraził zgodę na otrzymywanie wiadomości email/sms dotyczące zamówień/diet.
  8. Zgoda marketingowa - czy klient wyraził zgodę marketingową.
  9. Skąd o nas wiesz - skąd klient wie o cateringu.
  10. Skarbonka - ile punktów w skarbonce ma klient (skarbonka musi być włączona i skonfigurowana).
  11. Opłacone zamówienia - ile opłaconych zamówień ma klient.
  12. Ostatnia notatka - notatka, którą administrator może przypisać klientowi.
  13. Akcje - inne akcje, które można przeprowadzić. Przybliżymy je nieco później.

Nad samą tabelą znaleźć można kilka dodatkowych opcji:

  1. Wiersz, w którym możemy zmieniać kolejność wyświetlania rekordów poniżej.

  2. Wiersz, w którym można wpisać dane i tym sposobem wyszukać je w systemie.

Akcje dodatkowe:

  1. Edycja danego rekordu (klienta) - widok szerzej opisany po punkcie 5.

  2. Możliwość 'podszycia się' pod danego klienta - opcja ta umożliwia zalogowanie się jako klient na konto w Panelu Klienta w nowej karcie przeglądarki i wprowadzenie tam zmian.

  3. Usunięcie klienta.





Na samej górze natomiast znaleźć możemy kilka dodatkowych opcji:

1. Funkcja pozwala na import klientów z innego źródła.
2. Tutaj można edytować skarbonkę dla wielu klientów na raz.
3. Opcja ta pozwala zaznaczyć wielu klientów i ich usunąć.
4. Funkcja pozwala eksportować listę klientów.
5. Przycisk archiwum - pozwala na wydobycie wcześniej pobieranych list.
6. Opcje - pozwalają edytować wyświetlane kolumny.
7. Dzięki tej opcji można dodać klienta, gdzie uzupełnić trzeba wszystkie wymagane dane.

Podstrona (widok) klienta + Dane Ogólne
Strona pokaże się po wejściu na podgląd danego klienta (na przykład korzystając z Akcji edycja (ikonka ołówka) na poprzednio omawianej podstronie.



Na tej podstronie znaleźć możemy informacje ogólne o kliencie, jego dane do faktury (jeżeli uzupełnił informacje o firmie) czy jego wyrażone / niewyrażone zgody.

Oprócz tego możemy podszyć się pod klienta z tego widoku (1) oraz mamy dostęp do kolejnych podstron widoku klienta (2).


Poniżej znaleźć możemy informację o historii edycji adresu email czy numeru telefonu klienta: 


Na samym dole wyświetlić możemy historię zmian na koncie klienta (na przykład opłaconych zamówień czy adresów).




Adresy

Na podstronie adresów zarządzać możemy adresami danego klienta.  Adres możemy edytować klikając w ikonkę ołówka. Otworzy się okno z danymi adresowymi - dane te można edytować.




Na podstronie znajdują się też 2 inne przyciski : 


Wróć do listy - Pozwala wrócić do listy klientów

Dodaj adres + - Pozwala dodać nowy adres klienta



 

Skarbonka

Jeżeli moduł skarbonki jest włączony i skonfigurowany, na podstronie skarbonki znaleźć można informacje o ilości punktów które klient ma, kiedy i ile ich dostał czy wykorzystał oraz z jakiego źródła pochodzą te punkty.


1. Kliknięcie w zębatkę pozwala edytować wyświetlane na podstronie kolumny.

2. Kliknięcie powoduje powrót do listy klientów.

3. Button pozwala na dodanie / odjęcie klientowi punktów.

Diety

Na tej podstronie mamy dostęp do diet klienta i danych dotyczących diet.




1. Kliknięcie w ten button pozwala przejść do archiwum

2. Przycisk pozwala otworzyć widok danej diety na podstronie Obsługa klienta - Lista diet  (Podstrona omówiona jest w Lista diet.)


Zamówienia


Na tej podstronie możemy znaleźć podstawowe dane zamówień - ich id, datę złożenia, status. Mamy też kilka opcji:

1. Link z podglądem diety (Więcej w artykule 'Lista diet').

2. Możliwość pobrania faktury/paragonu.

3. Historia zamówienia - otworzy się okno z historią zawierającą dane o zamówieniu i jego historii.




Subskrypcje

Na tej podstronie, jeżeli są włączone, pokażą się subskrypcje zamówione przez klienta z odpowiednio opisanymi informacjami.



Torby

Na podstronie widzimy torby klienta, oraz możemy z niej przejść do diet czy do widoku ogólnego tego klienta



Komentarze

Jeżeli klient zamieścił komentarze czy oceny dotyczące dostawy w dany dzień, będą one tutaj widoczne.



Historia aktywności

Podstrona umożliwia sprawdzenie co zostało wykonywane na koncie klienta, zarówno przez niego, system czy przez admina.



Antypreferencje

Na podstronie widać antypreferencje wybrane przez klienta z odpowiednimi daniami.




Połączenia

Funkcja jest obecnie niedostępna.


Notatki

Tutaj widzimy notatki przypisane klientowi, można je edytować.




    • Related Articles

    • Komentarze klientów

      Podstrona pozwala na wyświetlenie ocen i komentarzy dla dań, które ocenili klienci.
    • Aplikacja Google Play

      Aplikacja mobilna dla urządzeń z system Android jest dostępna do pobrania w sklepie Google Play. Zapewnij bliższy kontakt i większą lokalizację klientów dzięki umożliwieniu im posiadania ikonki Twojego cateringu na swoim telefonie. Klienci mogą ...
    • Aplikacja App Store

      Aplikacja mobilna na urządzenia z systemem IOS jest dostępna do pobrania w Apple Store. Zapewnij bliższy kontakt i większą lokalizację klientów dzięki umożliwieniu im posiadania ikonki Twojego cateringu na swoim telefonie. Klienci mogą wybierać menu, ...
    • Aplikacja PWA

      Aplikacja mobilna, możliwa do pobrania ze strony cateringu na telefon lub nawet na komputer! Zapewnij bliższy kontakt i większą lokalizację klientów dzięki umożliwieniu im posiadania ikonki Twojego cateringu na swoim telefonie. Klienci mogą wybierać ...
    • Klucze dostępu

      Klucze za pomocą których można się łączyć do API danego systemu Caterings. Wygenerowanie klucza i odpowiednia konfiguracja jest kluczowym elementem integracji, za pomocą kluczy definiujemy połączenie z systemem, każdy klucz ma własną konfigurację ...